maandag 21 januari 2008

ranzige poster

Ik ben een ranzige poster. Niet dat ik aan de muur hang, en niet dat wat ik post ranzig is, maar ik post lui.
Na ja, ik probeer het vandaag hier weer een beetje bij te breien.

Vorige week heb ik namelijk een voor mij belangrijke stap gemaakt hier binnen de hersenzaak. Ik heb namelijk sinds ik hier werk hier en daar aangegeven dat ik niet zo gelukkig was met mijn positie als marionet. Dit is natuurlijk een wat overdreven weergave, maar tot op heden was het toch voornamelijk dat ik het aapje was dat het truucje deed dat hem gevraagd werd. Mijn drie managers ("producers") zijn hier uiteindelijk positief op ingegaan, daar zij een vergadering hebben belegd met louter dit probleem als onderwerp. Hier hebben wij besloten dat ik meer betrokken wordt bij het produceren van de ideeen, en dus zelf deels bepaal hoe ik wat visualizeer. dit was al enigzins zo doordat ik mijn mening sowieso slecht voor mezelf kan houden, maar nu is het wat officieler. Naar mijn mening wordt het resultaat nu beter, consequenter en logischer. Bovendien wordt mijn werk veel leuker.
Het eerste resultaat is een weergave van een nieuw "creatief consultant" product wat we hebben, waarbij ik nu dat hele product (en daarmee een belangrijk deel van de brainstore), nog eens goed heb doorgesproken met mijn collega (die manager/producer) en vervolgens samen een visualisering hebben geklust. Dit resultaat is iets wat ik in mijn portfolio zou durven te stoppen. Qua esthetiek geen werk voor in het MoMA, maar wel duidelijk en netjes. Kwaliteiten waar de wereld op zit te wachten :)

Vervolgens ben ik zondag "even een dagje naar Saas Fee" gegaan. Heerlijke sneeuw, fijn zonnetje en erg weinig mensen. Steeds zo hop de lift in. Ook realiseerde ik me weer eens een harde waarheid: In Frankrijk was ik altijd zeer te spreken over de vele plekken in de lift, die snoei hard naar boven gingen. Moderne Doppelmaiers en dergelijke. Hoe sneller hoe meer mensen, hoe eerder ik naar boven kan. Opzich waar: Maar met kleinere, langzamere liften, heb je dus ook minder mensen op de piste. Waarheid als een koe, waarvan ik me afvraag of genoeg piste uitbaters zich dat realiseren.

Vandaag fijn hyper-speed idee-design gedaan voor een fabrikant van pilletjes die je normaal gesproken worden aangeboden in je junk-mail. Niet de bekende, maar van de concurrent. Grappen waren natuurlijk niet van de lucht, maar het ontwerpen in deze situatie: (ca. 10-12 in 2 uur met z'n tweeen), is meestal een stress gebeurenb, en viel vandaag enigzins mee.

Zo. de groetjes van een hopelijk nu iets minder ranzige poster.
Helaas had ik mijn mobi-camera niet bij me in saas fee, maar ik zal hier snel een mooi fotoo'tje bij plakken van de Matterhorn die ik 2 weken geleden gemaakt heb.
Allicht zie ik u in een Blitz-besuch wat ik van donderdag tot zondag aanstaande maak. Tschüss!

1 opmerking:

Anoniem zei

Typisch een ranzige poster die ik NIET boven mijn bed wil.