maandag 12 november 2007

Lekker avondje Basel.


weekend. je zegt boe, je zegt ba, en het is voorbij. Na een drukke 2 weken om een klant te voorzien in een onwaarschijnlijke hoeveelheid deliverables, kon dat hoofdstuk afgesloten worden. En met succes, getuige dit mailtje wat de klant na het ontvangen terugstuurde:

"Besten Dank für die Zustellung der CountDown Dokumente in Papierform.
Gratulation, diese Illustrationen wirken auf mich sehr professionell und noch besser als in elektronischer Form."


Deze Illustrationen waren voor 90% van mijn hand, dus hier was ik wel trots op.
Die vrijdag avond geborreld bij mijn collega Corliano. 't was ook de tweede keer dat daar Reto bij was, een gast die wél grafisch designer is, en erg leuk om mee te brainstormen over kleine productjes. Om eens een einde te maken aan het hebben van mooie plannen en het beginnen met uitvoeren, hebben we alle drie een project omschreven, en afgesproken daarvan over 2 weken een werkend prototyp hebben. Nog even en we hebben een ontwerpbureau, me dunkt.

zaterdag eens lekker verdomd weinig gedaan, behalve dan de halve stad door te kuieren, om onderdelen te vinden voor mijn prototyp. Wist u dat dat het tegenwoordig er lastig is om voor een fatsoenlijke prijs een goede aap te vinden?

En dan de zondag: ir. M uit R was daar om de komende week een conferentie over waterbeheer te bezoeken, en ik voor de gezelligheid. Een fijne collega had mij een café aangeraden, dat ik u weer wil aanraden: www.cargo.ch fijn sfeertje. Vervolgens even de kermis van Basel aangetikt, en een intenshoge draaimolen meegepakt. Door de harde wind daar niet alleen een mooi uitzicht, maar ook een interessante extra swing.

Ik had in 't café duidelijke aanwijzingen gevraagd en gekregen voor een plek om goedkoop en lekker te eten, maar de serendipteit had mij weer eens stevig te pakken, en het restaurant was niet te vinden, waardoor we in een alleraardigst restaurantje kwamen waar wat lui bekwaam jazz aan het doen waren. lekker.
Prima hazepepertje met zelfgemaakte pasta. Dus dit is dan weer mijn aanrader voor diegene die basel ee andere keer bezoekt: http://www.schmalewurf.ch/
ik kan niet anders dan de naam van het cafe lezen als "zum schrale smurf" maar dat zegt niks negatiefs. goed eten, fijne muziek, en een mooie baas. Als het mooi weer is kan je ook nog aan de Rijn zitten me dunkt. Dit alles weder te beleven hier.

Toen natuurlijk weer een treintje terug, en nu weer aan de slag. Mijn aansturende figuren zijn echter nog bezig met mijn briefings, en de feedback op een ander project laat nog op zich wachten, dus ik kan mij nog even vermaken met wat lichte muziek, het schrijven van dit blog en het zoeken naar beelden van Feyenoord-ajax, wat een mooie klassieker schijnt geweest te zijn. Daar ben ik blij om; maar de laatste 20 minuten met 10 man spelen omdat je al 3 keer gewisseld hebt? Ik hoor lovende woorden over meneer Koster, die zijn allicht terecht, maar dàt klinkt toch wel iets amateuristisch...

nah, grüsse aus Biel!

Geen opmerkingen: