vrijdag 9 november 2007

Es gibt Musik!

een nieuwe muziek site ondekt, www.deezer.com. Deze zal vast al bekend zijn, maar voor mij een ontdekking. Hoewel hetzelde onderwerp als mijn geliefd last.fm, heel anders. Het voordeel: titel intikken = luisteren. De keuze is wel enigzins beperkt, en ik heb het vermoeden dat deze beperkter aan het worden is, maar het werkt. Daarbij kan je een geinig muziek playertje maken voor op je blog. Mocht je zin hebben in een paar uurtjes luister, eh, plezier, surft gewoon even naar mijn blog en luister mijn play list. Wel erg afwisselend, dus de gemiddelde luisteraar zal zo nu en dan eens op forward moeten drukken.

Nadeel is dat het eerder convergerend dan divergerend op je muziek smaak werkt, waar dat laatste natuurlijk dé kracht van last.fm is. Daar ontdek ik nog daaglijks nieuwe leuke deuntjes, en laat mij graag positief verrassen. Pepe deluxe is een van mijn laatste ondekkingen bijvoorbeeld. Dan is ook meteen duidelijk dat de slogan van last.fm treffend is: The social music revolution: Het is sociaal en een kleine revolutie, zoals Napster dat ooit ook was. Het sociale mis ik bij deezer, en de revolutie lijkt momenteel ook niet zo groot als zijn voorgangers. Maar goed, 5 jaar geleden had gratis en legale muziek nog als toekomst muziek geklonken natuurlijk. wat het ook was geweest. ehm, dus.

naja goed, kijkt en luistert, en bepaald wat u vindt, reacties en alternatieven zijn uiteraard welkom.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lekkere deuntjes, edoch wel irritant dat ie standaard gaat spelen. Was tussen alle windows compleet kwijt waar de muziek vandaan kwam die mijn last.fm stream verstoorde. Liever dus standaard uit, en indien gewenst aan. Kun je vast instellen. Ik zie je trouwens niet zo gauw tussen de designboom shortlist staan...

greetz van Valencia

Anoniem zei

Inmiddels wel, maar wel typisch dat die Boliviaan hetzelfde ontwerp heeft.