dinsdag 1 april 2008

4) feest.

Hoe ga je ergens weg? Mét feest. Zo ook vorig jaar uit mijn huis in Amsterdam, en nu hier. Veels te veel mensen uitgenodigd, en dan gaaen! Volledig in stijl van dezer dagen een filmpje geklust om mensen uit te nodigen.
Thema: Double Dutch. Dit thema werd later nog relevanter, daar Tune zich bij de feestenden kon voegen, en er dus daadwerkelijk twee Nederlanders waren.
Maar waarom nu, hoor ik u vragen, en niet op 8 april, Geburtstag?
Nou, een matti van me hier, had een maand geleden feest, en veel bier over. Hij is afgelopen weekend verhuisd, en beloofde mij zijn bier als ik het feest twee weken eerder zou houden, scheelde hem weer sjouwen. Nou, dan ben ik de beroerste niet, en ben ik 2 weken eerder jarig. Het bier is nu wel op, zoals het hoort.
Verder was het een Kraker feest: rustig in de aanloop, maar goed en stevig verderop. Een nog fijne opkomst en stevige consumptie maakte het boeltje compleet. Ook omdat de buren al met de noorder zon waren vertrokken!
Ik denk dat men nu ook in Biel het idee binnen heeft hoe een Nederlands huisfeestje wordt gedaan. Gaaen!

Geen opmerkingen: