woensdag 23 april 2008

Rokjesdag overschat

Er zijn veel meer dingen waar een gemiddelde blogger (of columnist, wat ik eigenlijk wil zijn), over kan schrijven, die waarschijnlijk vaker voorkomen bij mooi weer. Dan kan je lang na gaan denken, of de straat opgaan, en domweg geluk hebben qua inspiratie.

Dat de waarheid 9 uit 10 keer beter is om over te schrijven dan verzonnen kek, blijkt ook vandaag weer. Opweg terug van het gemeentehuis voor een nieuw paspoort, kon ik nog net een fietsende vader ontwijken, met een zitje achterop. In het zitje zat zijn zoontje hardstochtelijk te zingen.
Vader keek een beetje beschaamd, maar vooral erg vermaakt.

Teon ik al een paar meter verder was, realiseerde ik me waarom pa een enigzins komische blik op zijn gezicht had. Het ging om het liedje wat zoonlief aan het zingen was:
"dag Sinterklaasje, dàààààg dàààààg Zwarte Piet, dàààààg". De goedheiligman was waarschijnlijk wat blijven plakken.

Geen opmerkingen: