zaterdag 29 maart 2008

2) Flipshirt.

Velen van u weten het al, maar mijn levenswerk tot nu toe is toch het Flipshirt, voorheen bekend als StarFace. Het is een concept waar op de binnenkant van een T-shirt, recht onder de kin, ondersteboven het gezicht gedrukt staat van een bekende voetbal speler. Wanneer iemand zijn vreugde uit, zoals voetballers dat typisch doen (zij trekken hun shirt over het gezicht) werkt deze afbeelding als een masker, en ben je even je eigen held.
Dit is typisch iets waar je niet over moet schrijven, maar moet uitbeelden. Dit heb ik 2,5 jaar geleden ook gedaan, met flink wat welwillende gastjes, toen nog tegen betaling van een broodje, daar waar menigeen nu al opereert tegen een niet onsmakelijk uurtarief. Met die film en proefmodellen ben ik destijds de boer op gegaan, en ver gekomen in gesprekken, met als top goede contacten met de hoofd marketing manager Heineken Holland. Maar helaas afgeketst.
Nu zijn we de WK dus ver voorbij, maar de EK, of hier EM, staat alweer voor de deur (72 dagen). Ik had de hoop al een beetje opgegeven, maar een nieuw gabbetje van me hier, was zo enthousiast dat hij me overtuigd heeft het nogmaals te proberen. Ook omdat ik nu (nog) woon en werk in het gastland.
We wilden het helemaal anders doen, en na een vernieuwend design van de binnenkant, wilde we in eigen beheer, bij een kleine zeefdrukker 100 shirts gaan maken, en daarmee aandacht en opschudding veroorzaken. Helaas heeft de kleine drukker, door verschillende redenen gefaald, en waren we niet optijd om gisteren te verkopen, tijdens de laaste echte oefenwedstrijd van Zwitserland (die overigens kansloos verloren werd van de Duitsers).
Wederom gedesillustioneerd, maar niet bij de pakken neer gezeten, wederom naar een nieuwe producent getogen. http://www.tarzan.ch/ sowieso goede naam.
En het flipshirt effect deed het ‘m weer. Meneer Tarzan was enorm enthousiast, en het begint er nu toch echt op te lijken, dat hij het gaat produceren, dat we zijn winkel netwerk kunnen gebruiken, en tevens webshop. We lullen nu nog wat over contractuelen en investeringsdingetjes, maar alle seinen voor de rode shirts staan op groen. Vette shit ouwe!


overigens: in het filmpje wordt de site www.flipshirt.ch gepromoot. Die ook ons bezit is. Wegens een goed geworteld distributie netwerk gaan we echter waarschijnlijk gebruikmaken van tarzan zijn website. geen zin dus om onze site te bekijken. Ik houdt u op de hoogte als de eerste shirts te koop staan!

1 opmerking:

Anoniem zei

moet controleren:)